ارتباط بین مصرف سبزیجات و رنگ پوست

 

اگر از میوه‌ و سبزی‌جات تازه‌ای که حاوی کاروتنوئید بالا هستند مانند هویج و گوجه فرنگی، ۵ بار در روز مصرف کنید پس از مدتی متوجه شفافیت پوست خود خواهید شد و دیگر تمایلی به برنزه کردن آن نخواهید داشت. شما تنها با مصرف ۵ بار میوه و سبزی‌جات در روز می‌توانید ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم را به بدن خود برسانید و به این طریق سلامتی خود از جمله پوست‌تان را تضمین کرده و آن را شفاف کنید.

با افزودن مواد غذایی تازه به برنامه غذایی خود، به ویژه آن که آنها را جایگزین مواد غذایی فرآوری شده و چرب کنید به سلامتی خود کمک بزرگی کرده‌اید و اگر به طور منظم این برنامه غذایی را اجرا کنید، پس از یک دوره زمانی شاهد آثار مثبت آن بر روی پوست و بدن خود خواهید بود. با مصرف میوه و سبزی‌جاتی که حاوی مقدار زیادی کاروتنوئید هستند، پس از چندی، تن رنگ پوست شما تغییر خواهد کرد و قطعا سالم‌تر از زمانی خواهد شد که زیر نور خورشید بنشینید و پوست خود را برنز کنید.

تاثیر قبل و بعد از مصرف کاروتنوئید را روی پوست آنان مورد بررسی قرار داده و به این نتیجه رسیدند که مصرف میوه و سبزی‌جات حاوی کاروتنوئید بالا به مقدار ۵ بار،‌ در روز باعث شده آنان نسبت به زمان قبل از مصرف این مواد غذایی، از تن رنگ پوست خود احساس رضایت بیشتری داشته و دیگر تمایلی به برنز کردن پوست خود در زیر نور خورشید ندارند. میوه‌ و سبزیجات حاوی کاروتنوئید، نه تنها منابع خوبی از ویتامین Aهستند بلکه از آسیب‌پذیری سلول‌های بدن در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کرده و عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشند.

مقدار کاروتنوئید موجود در میوه‌ و سبزی‌جات را در اکثر موارد می‌توان از روی رنگ آنها تشخیص داد.برای مثال، میوه و سبزی‌جات با رنگ نارنجی مانند هویج، زردالو، انبه، کدو حلوایی و نیز میوه و سبزی‌جات با رنگ سبز تیره مانند اسفناج را می‌توان از جمله مواد غذایی حاوی کاروتنوئید بالا مثال زد و کاروتنوئید به شکل لیکوپن را می‌توان در برخی مواد غذایی مانند گوجه فرنگی و گریپ فروت صورتی پیدا کرد.

/ 0 نظر / 10 بازدید